Web-tv er slået igennem hos brugerne

Web-tv trækker brugere til online medierne. Det er især satsningen på egenproduceret indhold, der tiltrækker mange nye brugere.
MediaWatch
Web-tv trækker brugere til online medierne. Det er især satsningen på egenproduceret indhold, der tiltrækker mange nye brugere.

"Flere af vores kunder oplever mere end en fordobling i brugen af deres web-tv sammenlignet med samme periode sidste år, og væksten fortsætter med vækstrater på mellem 15 og 35 procent i kvartalet", siger Frank Thorup, der er adm. direktør for Xstream Media Solutions, der leverer software til styring og afvikling af streamet web-tv hos online medier - bl.a. ekstrabladet.dk, berlingske.dk, jyllandsposten.dk, politiken.dk.

"Det er især satsningen på opbygningen af redaktionelle tv-afdelinger hos mange af de danske online medier, som for alvor har givet web-tv mediet et gennembrud. Det er en rigtig spændende udvikling, for vi oplever også, at antallet af videovisninger pr. bruger-session er steget kraftigt, efter at online medierne er begyndt at satse på egenproduktioner", siger Frank Thorup.

"Web-tv er slået igennem hos brugerne, og mediet har en stor andel i den kraftige vækst i trafikken, som mange af de danske online medier oplever. Der er ingen tvivl om, at online mediernes evne til at udvikle web-tv mediets indholds- og forretningsmuligheder vil være afgørende for deres markedsposition i de kommende år", siger Frank Thorup.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også