Fortsat vækst i netannoncering

De danske netmedier er kommet godt fra start i 2008 og har i første halvår øget omsætningen på bannerannoncer markant.
MediaWatch

De danske netmedier er kommet godt fra start i 2008 og har i første halvår øget omsætningen på bannerannoncer markant.

Væksten har været på 27 procent sammenlignet med samme periode sidste år, oplyser Foreningen af Danske Interaktive Medier (FDIM).

"Bannerannoncering er fortsat populært. Annoncørerne får valuta for pengene og afsætter derfor stadig flere penge til netannonceringen. Det betyder, at netmedierne, selv i en tid hvor der ikke er helt samme fart på som tidligere, kan holde en flot vækstrate," siger Christian Peytz, formand for FDIM.

Han tror på, at væksten fortsætter resten af året.

"Vi har stadig en stor tocifret vækst, langt over de øvrige mediegrupper, så vi tror fortsat på, at 2008 bliver endnu et godt år for vores branche," siger Christian Peytz.

Mens væksten i bannerannoncering har taget et stort hop, ser det anderledes ud med job- og rubrikannoncer.

Omsætningen i FDIM's Markedspladskategori faldt således en smule fra første halvår 2007 til første halvår i år og ligger nu på 532,7 mio. kr. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også