Flere penge i online end i radio

Lokalradio: Fynske Medier vil hellere satse på online end på radio. Så meget at mediehuset fjerner Radio 3's kerneprodukt - de lokale timenyheder.
Laura Bøge Mortensen
Lokalradio: Fynske Medier vil hellere satse på online end på radio. Så meget at mediehuset fjerner Radio 3's kerneprodukt - de lokale timenyheder.

Den 1. august forsvandt timenyhederne fra Radio 3. Samtidig flyttede kanalens tre nyhedsmedarbejdere til Fyens Stiftstidendes onlineafdeling. Baggrunden for omlægningen er, at Fynske Medier vil satse på de gode online indtjeningsmuligheder i stedet for at miste penge på radioen.

"Vi ved, at vi kan omsætte den øgede onlinetrafik til øgede indtægter. Som det ser ud nu, må vi melde udsolgt til annoncørerne," siger Fyens Stiftstidendes chefredaktør Per Westergård.

Lokalnyhederne dør ikke helt
Per Westergård, mener ikke, at satsningen bliver enden på radiokanalens nicheprodukt.

"Lokalnyhederne bliver en integreret del af fladerne, og vi har en aftale om, at alle journalister på online og papiravisen skal stå til rådighed, hvis en radiovært ringer," siger han.

Alligevel indrømmer Per Westergård, at der bliver mindre lokaljournalistik på Radio 3 end tidligere.

"Vi må senere evaluere, hvordan det her går, og så vil jeg da ikke udelukke, at timenyhederne kommer tilbage på Radio 3 igen."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også