Unge vil se sport på nettet

Når unge mellem 16-40 år skal følge OL i Beijing, vil godt halvdelen gøre det via nettet.
MediaWatch

Når unge mellem 16-40 år skal følge OL i Beijing, vil godt halvdelen gøre det via nettet.

For selvom tv stadig er danskerne fortrukne medie når det handler om sport, så er nettet fremtiden. Det viser en undersøgelse fra Idrættens Analyseinstitut, Idan.

"De unge færdes hjemmevant på internettet, og de mennesker bliver der jo sandsynligvis. Derfor går det den vej," siger Henrik Brandt, der er direktør for Idan, til Politiken.

Godt 47 procent af de unge bruger således nettet som kilde til sport.

Aviserne er det medie, som i særlig grad bliver truet af de unges begejstring for sport på nettet. For mens halvdelen af de ældre over 50 år læser om sport i landets aviser, så gælder det blot for 40 procent af de unge.

Især levende billeder på internettet er populært hos de unge. Eksempelvis er et videoklip med Andreas Helgstrand fra VM i dressurridning i 2006 blevet set næsten otte mio. gange på hjemmesiden You Tube. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også