Norges aviser kæmper på størrelsen

Efter dannelsen af Schibsteds nye stærke selskab 'Media Norge' er de øvrige aktørerne på det norske avismarked nu ved at rotte sig sammen.
MediaWatch

Efter dannelsen af Schibsteds nye stærke selskab 'Media Norge' er de øvrige aktørerne på det norske avismarked nu ved at rotte sig sammen.

De øvrige spillere på markedet har kastet deres kærlighed på hinanden. De vil være større, så de kan hamle op med Media Norge, skriver Berlingske Tidende.

"Der er ingen tvivl om, at etableringen af Media Norge vil føre til strukturændringer blandt de øvrige aktører, der gerne vil danne modvægt. Det norske mediemarked er ikke færdigt rent strukturelt, selvom Media Norge er dannet. Der er stor chance for, at Edda Media bliver solgt en gang til," siger chefredaktør for erhvervssitet dn.no, Svein-Thore Gran.

Spillet om at blive størst på det norske avismarked kulminerede forleden med et konkret milliardtilbud på Edda Media, der er britiske Mecoms norske forretning. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også