Nyt internetmarked udfordrer salgs-giganter

De store giganter på markedet for rubrik-annoncer, Den Blå Avis og Bilbasen, får nu en konkurrent, der vil forære nøgleproduktet væk.
MediaWatch

De store giganter på markedet for rubrik-annoncer, Den Blå Avis og Bilbasen, får nu en konkurrent, der vil forære nøgleproduktet væk.

Den nyoprettede side jomito.dk tilbyder private at handle på siden – men hvor man hos konkurrenterne skal betale for at få kontaktinformationer til sælgeren af den røde barnevogn eller rustikke kurvestol, så er alle informationerne på jomiti.dk gratis tilgængelige. Det skriver DR Nyheder.

For at få forretningen til at hænge sammen vil jomito.dk i stedet leve af at tilbyde ekstra ydelser til kunderne – eksempelvis transport af de købte varer fra sælger til køber.

Markedet for rubrikannoncer er særdeles lukrativt.

Sidste år blev bilbasen.dk solgt for 300. mio. kr., og Den Blå Avis omsatte for knap 100 mio. kr. på internettet. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også