Google tjener 500 mio. kr. i Danmark

Google sidder på næsten femtedel af det samlede online-annoncemarked i Danmark.
MediaWatch

Google sidder på næsten femtedel af det samlede online-annoncemarked i Danmark.

Ifølge beregninger foretaget af IT-netavisen ComON har Google tjent lige knap en halv milliard kroner på at sælge annoncer i Danmark i 2007.

Tallene bygger på tal og estimater fra FDIM - Foreningen af Internet Medier og danske mediebureauer.

Google selv opgiver 'kun' en omsætning på 27 mio. kr. i regnskabet for den danske virksomhed – men da en stor del af reklamerne er købt igennem Googles internationale salgsorganer er regnskabstallene ikke dækkende for virksomhedens samlede aktiviteter i Danmark.

Google vurderes af avisen til at sidde på mindst 90 procent af det samlede danske marked for søgeordsannoncer. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også