DRRB: Gamle medier lider
Mediemarkedet har genvundet lidt kampgejst i maj med en 13 procent total vækst, viser DRRBs nyeste index. Det er et klart comeback efter april, hvor markedet lå nede ind 90.
Udviklingen set på årsbasis viser dog, at det er et mediemarked, der slæber sig igennem med et index 102.
Som forventet var tvs store tilbagegang i april et spørgsmål om bureauernes faktureringshastighed. Tv ligger i index 115 i maj. Den vækst redder ikke års trenden, der lyder på et index 95.
Samme medvind i maj nydes ike af de københavnske dagblade, der med et index 104 trods alt vokser lidt i maj. På årsbasis er billedet imidlertid trist med et index 97.
Magasiner/ugeblade er fortsat pressede med negativ vækst og index 98 i maj. I samme båd sidder radio, der med usikre signaler stadig ikke kan vinde nyt fodfæste. Radios index er 97 i år til dato.
Bio var spået stor vækst i år som følge af introduktion af ny digital teknologi, men ligger kun i index 97. Den gode nyhed er, at annoncørerne er ved at få øje på mulighederne, for bio er rykket fornemt med en vækst på hele 43 procent i maj
Internettet er vokser nærmest rutinemæssigt med hele 40 procent i 2008 til dato.