Kun alliancer sikrer overlevelse

Vil underholdnings-og medievirksomheder overleve, skal de indgå strategiske alliancer. Det viser en rapport fra Pricewaterhouse-Coopers.
MediaWatch

Vil underholdnings-og medievirksomheder overleve, skal de indgå strategiske alliancer. Det viser en rapport fra Pricewaterhouse-Coopers.

Rapporten understreger vigtigheden af fortsat at kunne opnå omsætning inden for de traditionelle forretningssegmenter, selv om de nye teknologier fortsætter med at befæste deres position hos forbrugerne.

"Vi ser for øjeblikket en styrkelse af en ny forretningsmodel i retning af at indgå strategiske alliancer inden for underholdnings- og medievirksomheder," siger John G. Sørensen, der er leder af "Entertainment & Media" hos PwC i Danmark.

Han fortsætter:
"Ingen enkelt virksomhed vil være i stand til at klare sig alene i de kommende fem år. Udfordringerne er for store, og behovet for innovation for omfattende. Vi har vidt forgrenede mediehuse i Norden, og for at skabe nye indtægtskilder vil der være gode grunde til at indgå alliancer med meget innovative og selvstændige virksomheder, hvor særligt online-universet udgør en udfordring for de "gamle" mediegiganter på markedet."

Ifølge rapporten vil væksten inden for medierne skabes af net-generationen og opretholdes af forbrugere over 50

Den såkaldte 'net-generation' bestemmer fortsat hastigheden og retningen for ændringerne inden for underholdnings- og mediebranchen. Gruppen har samtidig en afgørende indvirkning på nye modeller, der revolutionerer forholdet mellem virksomhederne og deres kunder. Samtidig med at net-generationen gør disse teknologier til dagligdagsting, er den også med til at fremme det teknologiske engagement hos tidligere generationer, således at ældre generationer fatter interesse for de seneste tendenser inden for de nye medieteknologier, lyder rapporten vurdering.

Den årlige rapport, der er den største og mest omfattende af sin slags, gennemgår tendenser og kommer med vækstprognoser for hele branchen, fordelt på 15 industri-segmenter. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også