Dagbladsforening forudser sort år

Intet tyder på, at den hårde konkurrence mellem de danske dagblade på annoncesalget kommer til at gøre mindre ondt i år, forudser Danske Dagblades Forening.
MediaWatch
Intet tyder på, at den hårde konkurrence mellem de danske dagblade på annoncesalget kommer til at gøre mindre ondt i år, forudser Danske Dagblades Forening. Ifølge Jens Bebe, der er formand for Danske Dagblades Forening, skal man snarere kigge på aviskrigen som årsag til faldende avisindtægter end på konkurrence fra netmedier. Avisernes annonceomsætning faldt i 2007 7,6 pct., mens det samlede annoncemarked voksede. Det viser tal fra Dansk Oplagskontrol. "Jeg er ikke i tvivl om, at de her tal først og fremmest er udtryk for den priskrig på annoncer, som de nye gratisaviser har medført. Der er ekstrem konkurrence i de store byer, og det giver sig udslag i millimeterprisen," siger Jens Bebe til Business.dk. Han vurderer, at krisen vil fortsætte igennem 2008, hvor også de faldende konjunkturer kan få indflydelse på avisernes annonceomsætning. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også