Google på vej ind i Metros bestyrelse
Googles vice president for product management, Mario Queiroz, er på vej ind i Metro Internationals bestyrelse.
MediaWatch
Googles vice president for product management, Mario Queiroz, er på vej ind i Metro Internationals bestyrelse.
Det fremgår af Metro Internationals koncernnyheder 'investor relations'. Her skriver koncernen, at Mario Queiroz har betydelig erfaring inden for new media og "betydelig ekspertise i udvikling og udførelse af nye strategier på et globalt plan."
Querioz er i sin daglige stilling ansvarlig for søgefunktioner, reklamer og applikationsprodukter i 14 af Googles internationale research og udviklingscentre. Cristina Stenbeck, næstformand i Metro International og formand for indstillingskommiteen, udtaler, at koncernen kan få stor gavn af Querioz' erfaringer fra Google.
"Jeg er meget tilfreds med at foreslå Mario Queiroz for bestyrelsen i Metro. Han har erfaring i medie-sektoren med både udviklede og fremvoksende markeder, som bestyrelsen kan drage fordel af i processen med at omstrukturere Metro til et profitabelt medieselskab med en unikt global rækkevidde," udtaler hun.
Den 27. maj fremlægger Metro Internationals adm. direktør, Per Mikael Jensen, sin nye strategi på koncernens generalforsamling. Her bliver Mario Queiroz og Nigel Cooper, der er tidligere partner i KPMG, præsenteret.
Det var tirsdag aften ikke muligt for MedieWatch at få en kommentar fra Per Mikael Jensen. |NP|
Det fremgår af Metro Internationals koncernnyheder 'investor relations'. Her skriver koncernen, at Mario Queiroz har betydelig erfaring inden for new media og "betydelig ekspertise i udvikling og udførelse af nye strategier på et globalt plan."
Querioz er i sin daglige stilling ansvarlig for søgefunktioner, reklamer og applikationsprodukter i 14 af Googles internationale research og udviklingscentre. Cristina Stenbeck, næstformand i Metro International og formand for indstillingskommiteen, udtaler, at koncernen kan få stor gavn af Querioz' erfaringer fra Google.
"Jeg er meget tilfreds med at foreslå Mario Queiroz for bestyrelsen i Metro. Han har erfaring i medie-sektoren med både udviklede og fremvoksende markeder, som bestyrelsen kan drage fordel af i processen med at omstrukturere Metro til et profitabelt medieselskab med en unikt global rækkevidde," udtaler hun.
Den 27. maj fremlægger Metro Internationals adm. direktør, Per Mikael Jensen, sin nye strategi på koncernens generalforsamling. Her bliver Mario Queiroz og Nigel Cooper, der er tidligere partner i KPMG, præsenteret.
Det var tirsdag aften ikke muligt for MedieWatch at få en kommentar fra Per Mikael Jensen. |NP|