MediaWatch

Telia kaster bredbånds-tv ind i internetkrig

Teleselskabet Telia satser stort på tv i kampen om bredbåndskunderne.

Teleselskabet Telia satser stort på tv i kampen om bredbåndskunderne. Selskabet tilbyder nu kunderne en stor ADSL-forbindelse, 16 tv-kanaler og en dekoderboks til fjernsynet for kun 300 kroner om måneden i forsøget på at tage kampen op mod konkurrenterne. Det skriver Berlingske Tidende. Tilbudet er et direkte angreb på TDC, der sidder tungt på bredbåndsmarkedet i Danmark. Telia håber, at man med tiltaget kan vinde op til en femtedel af det danske bredbåndsmarked. Mens bredbånds-tv langtfra er et nyt koncept i Danmark, så er Telias pakke-priser lavere end hos konkurrenterne. Samtidig får brugerne mulighed i stort omfang at tilpasse deres kanalpakker til egne behov. I fremtiden vil Telia også tilbyde mulighed for at leje film via nettet, ligesom der vil komme flere tilbud med HDTV. Omkring en million danske husstande kan benytte Telias tilbud. |NP|

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til delvis genåbning, nye chefredaktører på TV 2 News og Jyllands-Posten, en kommende streamingtjeneste og planer om vækst blandt flere. Få overblik over ugens gang i Mediedanmark.

Seneste nyt

Se flere jobs