Nu skal TV 2s største problem løses

De strategiske udfordringer er intakte, selv om lukningen af TV 2 Radio har givet et problem mindre.
MediaWatch
De strategiske udfordringer er stadig til at tage og føle på for TV 2, selv om lukningen af TV 2 Radio har givet et problem mindre.

Det er hovedkanalen, der er medievirksomhedens hovedproblem, vurderer flere medieeksperter.

Kanalen er presset af faldende seertal, stagnerende annonceomsætning og ændringer i medieforbruget, der trækker seerne væk fra de store, brede tv-kanaler.

"Man glemmer, hvad der er TV 2's kerneseere, og det betyder, at kerneseerne begynder at fravælge TV 2, der rent seermæssigt er ude i en af sine største kriser nogensinde," siger trading director hos mediebureuaet OMD, Claes Braagaard, til Børsen.

I 2008 ligger hovedkanalen ca. tre kommercielle sharepoint under niveuaet i 2006-07.
|NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også