DR's børnekanal møder hård konkurrence

Når DR's nye børnekanal til efteråret næste år går i luften, bliver det den tiende børnekanal på det danske tv-marked.
MediaWatch

Når DR's nye børnekanal til efteråret næste år går i luften, bliver det den tiende børnekanal på det danske tv-marked.

Den seneste kanal rettet mod de små seere er Boomerang, der er ejet af amerikanske Turner Broadcasting System (TBS).

Men nu er Disney Channel også i fuld gang med at opruste i Skandinavien - bl.a. ved at etablere en særskilt nordisk afdeling, og man har i den forbindelse hyret Caspar Bjørneri som vicepræsident og general manager, .

"Vi kan ikke hvile på laurbærrene. Konkurrencen er benhård," siger han til Børsen.

"DR's børnekanal vil være en stor udfordring. De fleste forældre har et stærkt forhold til Disney, idet de er vokset op med Anders And, men public service-tilbuddene har også en stor plads i danskernes hjerter," siger han.

Af den årsag satser Disney snarere på at beholde share på 25 pct. af det danske børne-tv-marked frem for at forbedre den. "Det ville være ambitiøst at beholde vores share," siger han. |NP|

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også