Google verdens mest værdifulde brand

Google topper listen over verdens mest værdifulde brands. General Electric og Microsoft er nummer to og tre ifølge undersøgelsen fra Millward Brown.
MediaWatch
Google topper listen over verdens mest værdifulde brands. General Electric og Microsoft er nummer to og tre ifølge undersøgelsen fra Millward Brown. Internetvirksomheden Google har en anslået værdi på hele 86,1 mia. dollar - eller mere end 400 mia. kr., vurderer markedsanalysefirmaet på sin årlige top 100-liste. General Electric har en brandingværdi på 71,4 mia. dollar, mens Microsoft følger lige efter med 70,9 mia. dollar, skriver ComOn.dk. Coca Cola er på fjerdepladsen med 58,2 mia. dollar. Den årlige brand-liste fra Millward Brown bygger på interview med omkring én million forbrugere verden over, oplyser firmaet. Teknologisektoren repræsenterer 28 af de 100 førende brands på listen og næsten halvdelen af top-ti-listen, hvor Apple og Nokia for første gang er med. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også