YouTube på vej mod dominans blandt videosites

Videotjenesten YouTube oplevede sidste år en vækst på hele 32 pct. Konkurrenterne lider nu under fremgangen.
MediaWatch
Videotjenesten YouTube oplevede sidste år en vækst på hele 32 pct. Konkurrenterne lider nu under fremgangen. Den google-ejede videoside YouTube er stadig den foretrukne side at finde og dele videoklips med hinanden på nettet, og tjenesten står da også for 73 pct. af den samlede del af videomarkedet på nettet i USA. Det skriver ComOn. Væksten sker i høj grad på bekostning af konkurrenternes markedsandele. MySpaces videosatsning MySpaceTV oplevede sidste år oplevet et fald på 48 procent af besøgende, og Googles egen Google Video havde et fald på 52 pct. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også