Små PR-bureauer bliver ignoreret

En række mindre PR-bureauer beskylder Brancheforeningen for Public Relations Virksomheder for kun at varetage de store bureauers interesser.
MediaWatch
En række mindre PR-bureauer beskylder Brancheforeningen for Public Relations Virksomheder for kun at varetage de store bureauers interesser. Brancheforeningen, BPRV, organiserer ifølge eget udsagn 31 af branchens 45 virksomheder. Men de mindre spillere på markedet mener kun, at organisationsgraden er så høj, fordi mange mindre PR- og kommunikationsvirksomheder ignoreres. "De (BPRV, red.) gør regning uden vært, når de siger, at branchen kun består af de 45 bureauer. Branchen er mere end det. Medregnes alle de små kommunikationsbureauer og selvstændige konsulenter, så bliver tallet mange gange højere," siger Uffe Erup, der er den eneste fuldtidsansatte i den danske afdeling af PR-bureauet Samurai PR. Foreningens formand, Jens Frederik Kofoed, undrer sig over kritikken, men byder de mindre selskaber inden for i varmen. "Med fare for at lyde arrogant, så er de 45 bureauer, vi har talt om, dem, som vi mener, er branchens betydende og veldefinerede virksomheder. I første omgang har vi primært bestræbt os på at få dem med, men det betyder ikke, at de små ikke er velkomne," siger han til Berlingske Tidende. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også