PR-bureauer dropper blogs

Danske PR-bureauer anbefaler ofte deres kunder at oprette blogs på internettet. Bureauerne selv gider dog ikke besværet.
MediaWatch
Danske PR-bureauer anbefaler ofte deres kunder at oprette blogs på internettet. Bureauerne selv gider dog ikke besværet. Blogs skal give virksomhedernes topledelse mulighed for at kommunikere internt med medarbejderne og eksternt med eksempelvis kunder og offentlighed – men det er åbenbart ikke et behov, som PR-bureauerne selv har brug for at få opfyldt. Det viser en undersøgelse fra PR-bureauet Rescu Kommunikation. Ifølge undersøgelsen har kun syv ud af 58 bureauer en blog, som endda ikke altid er opdateret. Den administrerende direktør for Rescu Kommunikation, Christian Bogh, undrer sig over, hvordan virksomhederne kan rådgive andre om blogs, når de nu ikke bruger dem selv. Jøp, Ove & Myrthu A/S er et af de bureauer, der af og til råder kunderne til at oprette en blog – men som ikke selv bruger instrumentet. Administrerende direktør Jess Myrthu påpeger, at en blog primært kan bruges til at kommunikere meninger, og det behov har hans virksomhed ikke. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også