Søndagsavisen sadler om

Søndagsavisen A/S vil nu i højere grad fokusere på kerneforretningen i Danmark og prioritere online-aktiviteterne højere.
MediaWatch
Søndagsavisen A/S vil nu i højere grad fokusere på kerneforretningen i Danmark og prioritere online-aktiviteterne højere. Avisen er hårdt ramt, efter at resultatet før skat er faldet med 145 mio. kr. på et år. Den nye drivkraft for væksten skal være Søndagsavisens internet-aktiviteter Ofir, der består af de fire segmenter; Job & HR-services, Portal, Media Solutions og Boligportal. Søndagsavisen har som mål, at Ofir bliver Danmarks største medie på stillingsannoncemarkedet, skriver Dansk Aktie Analyse ifølge Jyllands-Posten. Problemerne med de lavere priser, mindre marked, distributionsudgifter, skærpet konkurrence og øget prispres gør, at Søndagsvisen flytter fokus væk fra avis- og distributionsaktiviteterne og over mod online-aktiviteterne. Annonceindtægterne skal nu i højere grad hentes på nettet, men ifølge Dansk Aktie Analyse går avisen en svær tid i møde. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også