Paula Larrain skal lokke unge ud at sejle

Paula Larrain er udnævnt til kampagnechef for Danmarks Rederiforenings rekrutteringskampagne. Hun får ansvaret for at lokke flere unge til søs.
MediaWatch

Den tidligere DR-profil Paula Larrain er blevet udnævnt til kampagnechef for Danmarks Rederiforenings rekrutteringskampagne. Hun har i fremtiden ansvaret for at lokke flere unge til søs.

 "Der er noget romantisk og dragende ved havet, som de fleste kun når at drømme om, men når man bor i Europas førende søfartsnation, så kan man sandelig også gøre noget ved det," siger Paula Larrain til maritimedanmark.dk.

Hun tiltræder 1. april. Søfartsbranchen har travlt med at skaffe medarbejdere til den hastigt voksende flåde. De seneste år er Danmark vokset til en betydelig søfartsnation, der fragter omkring ti pct. af alt gods på havet.

Siden Paula Larrain forlod DR i juni sidste år, har hun arbejdet som selvstændig kommunikationsrådgiver, stillet op til Folketinget for De Konservative og skrevet bøger. Før sin tid i DR var hun blandt andet udenrigs- og sikkerhedspolitisk medarbejder på Berlingske Tidende. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også