Artikelgenbrug er en vanskelig øvelse

Det er en svær balancegang, kalder partner og direktør i Kontrabande, Søren Schultz Jørgensen, det faktum, at B.T. og Berlingske Tidende deler artikler.
MediaWatch
Det er en svær balancegang, kalder partner og direktør i Kontrabande, Søren Schultz Jørgensen, det faktum, at B.T. og Berlingske Tidende deler artikler. Artikeldelingen er en direkte konsekvens af en forsøgsaftale, som blev indgået i december, og som indebærer, at "redaktionelt stof produceret af ét koncernmedie kan anvendes i ethvert andet koncernmedie", oplyser Børsens Mediemarked. Søren Schultz Jørgensen kalder indholdsdelingen en økonomisk nødvendighed, og han er sikker på, at flere mediehuse vil følge Berlingske Tidendes eksempel. Men han peger samtidig på, at det produktmæssigt og brandingmæssigt er en meget vanskelig øvelse. "Hvis B.T. begynder at betjene sig af fællesstof på kerneområder som sport og familiestof, så har avisen et problem, fordi den brander sig som landets største og bedste sportsavis," siger han til Børsen. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også