Annoncørerne lugter blod

Presset på dagbladenes annonceafdelinger stiger. Annoncemarkedet falder mere end forudsagt for en måned siden. Og ifølge Berlingske Mediemarked kan annoncørerne lugte blod.
MediaWatch

Presset på dagbladenes annonceafdelinger stiger. Annoncemarkedet falder mere end forudsagt for en måned siden.

Og ifølge Børsen Mediemarked kan annoncørerne lugte blod. Flere mediebureauer peger på, at den øgede konkurrence mellem de ni store dagblade betyder, at annoncemarkedet i endnu højere grad er købers marked.

Morten Kristensen, der er adm. direktør i mediebureauet Phd, siger til avisen, at der er færre penge på markedet, og han ser mere pessimistisk på hele annoncemarkedet end for en måned siden. Han spår, at især tv og dagblade vil få det hårdt. Det lægger pres på annonceafdelingerne rundt om på dagbladene.

"De er helt oppe at køre på dagbladene. Færre årsaftaler lægger mere pres på annonceafdelinger. Årsaftaler er jo penge i banken," siger Martin Rasmussen, der er adm. direktør i Mindshare til Mediemarked. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også