Annoncørerne lugter blod
Presset på dagbladenes annonceafdelinger stiger. Annoncemarkedet falder mere end forudsagt for en måned siden.
Og ifølge Børsen Mediemarked kan annoncørerne lugte blod. Flere mediebureauer peger på, at den øgede konkurrence mellem de ni store dagblade betyder, at annoncemarkedet i endnu højere grad er købers marked.
Morten Kristensen, der er adm. direktør i mediebureauet Phd, siger til avisen, at der er færre penge på markedet, og han ser mere pessimistisk på hele annoncemarkedet end for en måned siden. Han spår, at især tv og dagblade vil få det hårdt. Det lægger pres på annonceafdelingerne rundt om på dagbladene.
"De er helt oppe at køre på dagbladene. Færre årsaftaler lægger mere pres på annonceafdelinger. Årsaftaler er jo penge i banken," siger Martin Rasmussen, der er adm. direktør i Mindshare til Mediemarked. |NP|