Først med det sidste

Jens Arnesen. adm. direktør for Canal Digital
MediaWatch

Jens Arnesen. adm. direktør for Canal Digital

Jens Arnesen har været direktør for Canal Digital siden 2000. Han lever af at være først med det sidste, både når det gælder de nye programmer, anderledes kanaler og revolutionerende tv-teknologi.

Han kom til virksomheden i 1998 for at være med til som de første at lancere digitalt tv i Norden, og på mindre end ti år lykkedes det at vende underskud til overskud og ottedoble omsætningen. Og Canal Digital går i disse år igen foran, når det gælder ”HDTV”.

Alt sammen ud fra ideerne om at give kunderne underholdende og brugervenlige tv-oplevelser.
Humor og underholdning er vigtige ingredienser i virksomheden, og brugervenligheden tester han på venner, familie og netværk.

Jens Arnesen er i tæt kontakt med direktørerne for alle de kanaler, som Canal Digital tilbyder i deres satellit- eller kabel-tv-pakker, og det er vigtigt for Canal Digitals produkt, at han har et godt forhold til branchens store aktører. Han sidder i DI’s mediepolitiske udvalg og er netop blevet medlem af VL-gruppe nummer 24.
Han har været med i bestyrelsen i Brancheforeningen for Digitale Medier, BDM siden etableringen og er i øvrigt bredt engageret eksempelvis som erhvervsambassadør for Red Barnet i Danmark.

Før Canal Digital var Jens Arnesen en årrække hos ISS og Falck, hvor han begge steder arbejdede med abonnementsvirksomhed og lærte at begå sig i store koncerner, blev trænet i kvalitetssikring og ikke mindst indså vigtigheden af at gøre produktet let tilgængeligt og let forståeligt for kunden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også