Nøgenbilleder giver læserboom

En usædvanligt letpåklædt Lindsey Lohan gav rekordmange klik på magasinet New Yorks hjemmeside.
MediaWatch
En usædvanligt letpåklædt Lindsey Lohan gav rekordmange klik på magasinet New Yorks hjemmeside. Det har i den grad givet bonus, at New York denne uge valgte at bringe en fotoserie af den unge skuespillerinde Lindsey Lohan. Fotoserien er en rekonstruktion af den sidste nøgen-fotoserie, som Marilyn Monroe medvirkede i. Magasinet med den afklædte Lindsay Lohan kom ud i butikkerne mandag morgen, og samtidig blev hele fotoserien lagt ud på avisens hjemmeside. Ifølge epn.dk har hjemmeside NYmag.com til hverdag et antal sidevisninger tæt på en million. Men mandag og tirsdag passerede tallet de 40 millioner sidevisninger. 34 millioner af dem var visninger af siden med den afklædte Hollywood-stjerne, skriver forbes.com ifølge epn.dk. Ifølge forbes.com tjente avisen 2,5 millioner danske kroner på bannerreklamer i forbindelse med billederne af Lindsay Lohan. Fotografen bag billederne Bert Stern - der også tog de oprindelige billeder af Marilyn Monroe - fik et standardgebyr for billedserien. Og Lindsay Lohan smed tøjet ganske gratis. Se hele billedserien her: http://media.nymag.com/fashion/08/spring/44247/ |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også