Netdoktor satser på sundhed og bedre navigation

Nye initiativer fra det store online sygdomsleksikon lyder på mere fokus på sundhed og forebyggelse, samtidig med en snarlig relancering, der skal skaffe flere besøgende.
Thomas Bech Hansen
Nye initiativer fra det store online sygdomsleksikon lyder på mere fokus på sundhed og forebyggelse, samtidig med en snarlig relancering, der skal skaffe flere besøgende.

I årevis har netdoktor.dk været der, hvor folk gik hen for at finde ud af, hvad de fejler eller ikke vidste, de fejlede. Nu vil sitet udvide sin service ved at tilbyde råd og vejledning, der skal forebygge sygdomme.
”Vi vil gerne udbygge på sundhedsområdet, for netdoktor bliver i dag opfattet meget sygdomsorienteret. Så vi kunne godt tænke os at udbygge vores services inden for sundhed, så vi får noget mere indhold, der handler meget mere om forebyggelse, og hvad man selv kan gøre, for at holde sig sund”, siger Netdoktor Medias mediechef Ulrik Overgaard.

Han bliver suppleret af netdoktor.dk's redaktionschef Lone Elisabeth Tangvig. Hun mener, at sitets overordnede mål er, at blive set som det mest troværdige medie på sygdoms- og sundhedsområdet:
”Når folk har læst 10-20 overskrifter om sundhed og sygdom i en avis, så skal de kunne gå ind på netdoktor i forventning om, at få fakta præsenteret. Der bliver ikke sagt for meget og ikke for lidt. Vi har samlet det hele, så brugerne til hver en tid er sikret en uvildig vurdering”.
Ulrik Overgaard og Lone Elisabeth tangvig er enige om, at netdoktor aldrig kan erstatte rigtig lægekonsultation:
”Vi ønsker blot at klæde folk på til mødet med lægen”, er deres holdning.

Til sommer forventer netdoktor at gå i luften med en relancering, der udover øget sundhedsfokus byder på en forbedret navigation på sitet:
”I øjeblikket kommer mange til vores site fra Google og havner midt i en artikel under et givent emne. Med vores nye navigation vil vi sikre at brugeren opdager, at der er meget mere at læse om det emne, han er søgt ind på. Vi vil sikre, at man som bruger bliver opmærksom på hele emneområdet og relaterede områder på sitet. Udover at give brugerne en bedre oplevelse forventer vi at den nye navigation vil give meget mere trafik, fordi brugerne bliver gjort opmærksomme på hvad der ellers er på sitet”, siger Ulrik Overgaard.

Netdoktor Media råder udover netdoktor.dk over siderne babyklub, 50plus og kvit.dk. Der er planer om at lancere flere nichesites i fremtiden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også