Flere TV-reklamer, tak

Kenneth Brenøe, trading director for Group M
InMente

Kenneth Brenøe, trading director for Group M

Kenneth Brenøe (født 1972) vil have flere reklamer i fjernsynet, for det vil give bedre programmer. Planen er at ændre synet på markedsføring "fra omkostning til investering”.

Medierne ringer til ham, når reklamer i medierne er på dagsordenen. Ud over Brenøes store kendskab til feltet er han nemlig ikke bange for at fortælle om sine kommercielle mål, selv om budskaberne er svært omsættelige over for både seere og beslutningstagere.

Danskerne skal se flere reklamer. Det på trods af politikernes modstand og undersøgelser, der viser, at mange rejser sig fra lænestolen eller skifter kanal, når filmen bliver aflyst af blonde gæs, der faldbyder vaskepulver. For det vil give bedre indtjening til TV-stationerne, der så kan kvittere med højere kvalitet i programfladen, mener den tidligere elite-basketballspiller, der forhandler medieindkøb for godt 2,5 mia. kroner årligt.

Kontoret, hvorfra han udkæmper de svære slag, tilhører Group M, der med cirka 300 ansatte er en slags overbygning til mediebureauerne Mediacom, Mindshare, Mediaedgecia, Maxus og MEC. Det er her, reklameforkæmperen har fundet inspirationen blandt sine skiftende chefer til at blive den leder, han er i dag. For her har den nuværende trading director været i stald, siden han startede som analysekonsulent, da han var i midten af tyverne og uden ledelseserfaring fik ansvar for 27 medarbejdere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også