Britiske Mecoms norske division Edda Media sælger nu sine tabsgivende Direct Marketing-aktiviteter i Sverige og Norge. Salget har indbragt Mecom 4,8 mio. pund (ca. 48 mio. kr.), skriver Børsen. Det bliver danske Intermail, der overtager aktiviteterne i Sverige, mens Posten Norge overtager de norske aktiviteter. Aktiviteterne genererede i 2007 en samlet omsætning på 39 mio. kr. i 2007, men gav tilsammen Mecom et underskud på cirka 16 mio. kr., og Mecoms seneste nedture på aktiemarkederne tvinger nu selskabet til at sælge fra og skaffe ny kapital. Mecom, der herhjemme ejer Berlingske Tidende, har i 2008 været gennem et stort kursfald på aktiemarkedet. Den 9. januar mistede mediekoncernen på én dag 30 pct. af sin kursværdi. Selvom salget af Direct Marketing-aktiviteterne kun indbringer Mecom et relativt lille millionbeløb, er det det alligevel nødvendigt for at opretholde den økonomiske robusthed, meddeler selskabet. |NP|