Urban relanceres på mandag

På mandag relancerer Urban sig selv i en ung og personfikseret udgave. Gratisavisen sender samtidig væsentligt flere aviser på gaden. Det skriver Berlingske Business.
MediaWatch
På mandag relancerer Urban sig selv i en ung og personfikseret udgave. Gratisavisen sender samtidig væsentligt flere aviser på gaden. Det skriver Berlingske Business. Efter at være trængt i defensiven af en buldrende aviskrig, indleder trafikavisen Urban nu et markant modangreb. Mandag sender Det Berlingske Officin den "nye" Urban på gaden under sloganet "nyheder, mennesker og puls". Relanceringen skal sikre gratisavisen et fast tag i de unge byboere og følges op af et markant løft i oplaget. "Vores klare mål er at blive byboernes foretrukne avis, og med det koncept, vi har udviklet for et anderledes og friskere Urban, har jeg en god fornemmelse i min mave – det skal nok lykkes for os," siger konstitueret chefredaktør, Henrik Bay. Han forklarer, at alle historier i den nye avis skal tage udgangspunkt i personer. "Det er en interessant ny måde at lave avisen på," siger koncernchef i Det Berlingske Officin Lisbeth Knudsen. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også