Børnene svigter DR
Der er sket et dramatisk fald i i antallet af børn, der tuner ind på DRs børneprogrammer. DR har på få år mistet en femtedel af børnemarkedet.
MediaWatch
Der er sket et dramatisk fald i i antallet af børn, der tuner ind på DRs børneprogrammer. DR har på få år mistet en femtedel af børnemarkedet. Danske børn svigter Kaj og Andrea og vælger i stedet at se programmer fra Disney Channel og Cartoon Networks, skriver Børsen Mediemarked. Inden for de seneste fem år er DR markedsandel eller share i aldersgruppen mellem 4 og 11 år faldet med cirka 20 procent. Også TV 2 har mistet terræn. Kanalchef hos DR Ulla Pors mener ikke, at der er panik. Hun mener, at DR stadig har nogle meget stærke brands til børn. Men knap så optimistisk er Kirsten Drotner, der er leder af Center for Børne- og Ungdomsmedier ved Syddansk Universitet. "Det er en tabt kamp for DR og TV 2," siger hun. |NP|