JP's tabloidsatsning får roser

Et frisk pust, der kan give et skub fremad, siger en media director om Jyllands-Postens tabloidsatsning af deres erhvervstillæg.
MediaWatch
Et frisk pust, der kan give et skub fremad, siger en media director om Jyllands-Postens tabloidsatsning af deres erhvervstillæg. "Jeg er stor fan af tabloid. Det er et godt og handy format, og alene det at få et nyt format virker lidt som at få et helt nyt produkt," siger Niels Christian Skjøth, der er media director i Mediacompany, til Jyllands-Posten. Han mener samtidig, at det nye format åbner nye muligheder for avisens annoncefolk. Ifølge tradingdirektør i OMD Claes Braagaard er det et logisk skift, idet tidsånden simpelthen er til tabloid. Udfordringen med omlægningen er at få annoncepriserne til at følge med, så de ikke indskrænker sig i samme takt som formatet, påpeger han. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også