Gratisaviserne er i knæ

Efter at have pumpet langt over 1 mia. kr. ind i kampen om markedet for gratisaviser slår flere af de involverede parter nu bremserne i.
MediaWatch

Efter at have pumpet langt over 1 mia. kr. ind i kampen om markedet for gratisaviser slår flere af de involverede parter nu bremserne i. Det skriver dagbladet Børsen.

Enorme tab, en vigende annoncekonjunktur og investorer, som har mistet lysten til risikofyldte investeringer, har sendt gratismarkedet i knæ. For mindre end to uger siden trak pengestærke islændinge sig som investorer og hovedejere af Nyhedsavisen. Og i går bebudede den nye ledelse omfattende fyringer og nedskæringer på avisen.

"Det, vi ser, er en logisk konsekvens af den lange udmattelseskrig parterne har været ude i," vurderer Søren Schultz Jørgensen der er medieanalytiker hos Kontrabande.

En udmattelseskrig som også har tvunget JP/Politikens Hus til at stoppe det meste af husstandsomdelingen af 24timer og skære i oplaget. Desuden har det Berlingske Officin også skruet ned for både oplag og redaktionel bemanding på Urban.

|NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også