Ny web-tv kanal til de fotointeresserede

Mediaprovider oplever eksplosiv vækst i web-tv. Derfor venter mediehuset sig meget af ZoomTV - en ny webkanal for foto-interesserede.
MediaWatch
Mediaprovider oplever eksplosiv vækst i web-tv. Derfor venter mediehuset sig meget af ZoomTV - en ny webkanal for foto-interesserede. Flere end 1,32 millioner seere stiftede sidste år bekendtskab med Mediaproviders web-tv. Et tal, der ventes mindst fordoblet i 2008, meddeler mediehuset. Det skal den nye kanal ZoomTV for fotoentusiaster, der lanceres i dag, være med til. "Netop ZoomTV, som er vores nye web-tv kanal, er et godt eksempel på tv, som vi venter os meget af. Zoom er vores fotomagasin til den fotointeresserede. Med ZoomTV kan vi vise alt det, som er svært at forklare i en artikel," siger udviklingsdirektør Brian Dixen fra Mediaprovider A/S. "Men vi kommer også til at lave tv fra en række store udstillinger over hele Verden. I slutningen af denne måned er der er en stor fotomesse i Las Vegas. Den dækker vi naturligvis på vores nye web-tv kanal," siger han. Samtidig med, at brugerne er mangedoblet, så bruger seerne også endnu længere tid på tv-klippene. Således steg antallet af minutter fra 5 minutter og 21 sekunder til 6 minutter og 54 sekunder fra november til december måned, oplyser mediaprovider. Så seerne brugte i snit godt halvandet minut længere tid på at se tv på internettet end måneden før. "Vi mærker, at især de almindelige forbrugere er storforbrugere af web-tv," lyder det fra udviklingsdirektør Brian Dixen. Han fortsætter: "Det stemmer også meget godt overens med undersøgelser, der viser, at web-tv først og fremmest ses i folks fritid. Derfor vil vi også i 2008 positionere os klart som forbruger-web-tv. Naturligvis inden for de områder, vi opererer på," siger han. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også