Annonceomsætningen halter hos magasinerne

Magasinernes oplagsfremgang de sidste ti år har ikke udløst nær så stor vækst på annoncepriserne, som man kunne forvente.
MediaWatch
Magasinernes oplagsfremgang de sidste ti år har ikke udløst nær så stor vækst på annoncepriserne, som man kunne forvente. Mens oplagene i de sidste ti år er steget med 63 procent, så er annonceprisen kun vokset lidt over 27 procent, skriver Berlingske Tidende. Til sammenligning har store mediegrupper som dagblade og TV oplevet en voksende annonceomsætning trods stagnation eller fald i antallet af læsere og seere. Administrerende direktør hos Benjamin Media Jan H. Lehrmann er ikke tilfreds med udviklingen: "Der burde være en tilsvarende fremgang på annonceomsætningen. De unge har kastet deres kærlighed på magasinerne, men annoncekronerne er ikke fulgt med," siger han til avisen. Ifølge Print Director i mediebureauet Mediacompagny Niels C. Skjøth skyldes den manglende annoncefremgang blandt andet magasinernes lange produktionstid, hvor der går meget lang tid fra deadline til, at magasinet er trykt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også