Flere ledelseseksperter spekulerer nu over, om TV 2's koncerndirektør for salg og marketing kan blive på sin post. "Det formelle ansvar for budgettet ligger hos den adm. direktør, altså Per Mikael Jensen og Anders Kronborg," siger Anders Drejer, professor i ledelse på Aarhus Universitet til Børsen. Men Flemming Rasmussen bærer også sin del af ansvaret - særligt for den seneste udvikling, hvor reklameomsætningen øjensynlig er blevet 50-100 mio. kr. mindre siden november, siger han til avisen. "Flemming Rasmussen står også for skud. Han har sin del af skylden. Hvis han ikke har troet på budgetterne, skulle han have sagt fra. Nu har han mistet sin autoritet over for både medarbejderne og den adm. direktør," vurderer han og anbefaler, at Rasmussen skiftes ud. Også Henrik Holt Larsen, professor i personaleledelse på Copenhagen Business School, kritiserer Flemming Rasmussen. "Det gode skøn ligger hos fagdirektøren, så derfor skal Flemming Rasmussen anskueliggøre, gerne skriftligt, at han på alle måder har sagt fra over for de optimistiske budgetter. Hvis han kan det, så behøver han ikke at gå," siger han.