To mediebureau-direktører bag nyt analysebureau

De to garvede bureaufolk Mogens Østergaard og Brian Neiiendam har forladt Insight Research for at stifte eget analysebureau.
MediaWatch

De to garvede bureaufolk Mogens Østergaard og Brian Neiiendam har forladt Insight Research for at stifte eget analysebureau.

MyResearch vil være "stifindere i analysejunglen og eksperter på det digitale område," skriver de i en pressemeddelelse.

”Vi har set to tydelige trends, der har været afgørende for valg af forretningskoncept, der bygger på to hovedlinjer: Vi vil hjælpe kunderne med at være stifindere i analysejunglen, og vi vil være eksperter på det digitale område” siger Mogens Østergaard. De 2 trends er:

Østergaard og Neiiendam vil med det nye selskab guide kunderne rundt på det mere og mere uoverskuelige analysemarked, hvor mediebureauer, konsulenthuse og andre spillere får flere og flere varer på hylderne.

"Det er ekstremt svært som analysekøber at gennemskue pris og kvalitet. Samtidig er der en klar tendens til, at analysebureauerne i stigende grad specialiserer sig inden for deres felt. Konsekvensen er at kunderne sidder med 10 forskellige slags analyser fra 10 forskellige bureauer, som hverken bliver forankret eller integreret," siger Mogens Østergaard.

Digital annoncering, herunder annoncering på internet, mobil, digital TV mv. vil senest i 2015 stå for mere end halvdelen af alle markedsføringskroner. Men analysemæssigt fokuseres der i høj grad stadigvæk på annoncering i de traditionelle medier, og det er kun indenfor de sidste to-tre år, at aktører i markedet for alvor er begyndt at fokusere på at optimere den digitale annoncering, vurderer MyResearch.

”Vi vil sikre kunderne gode priser, høj kvalitet og ikke mindst brugbare analyser. Samtidig har vi en vision om at blive førende inden for analyser af digitale kommunikations- og marketinginvesteringer samt om, at de løsninger, vi anbefaler, sikrer integration med de øvrige above- og below-the-line investeringer”, siger Mogens Østergaard.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også