Lund lugter profit

Den nye storaktionær i Nyhedsavisen, Morten Lund, lugter guld. Det er derfor han er gået ind i avisen, skriver han på sin blog.
MediaWatch
Den nye storaktionær i Nyhedsavisen, Morten Lund, lugter guld. De er derfor han er gået ind i avisen, skriver han på sin blog. "Vi har 15 måneder til at blive den næstmest læste avis i Danmark og den største i landets tre største byer," skriver Morten Lund og udpensler efterfølgende, at det handler om penge. "Lad mig vide, hvis du ønsker at få omdelt for eksempel parfumeprøver, smagsprøver eller andet med avisen. We are in business to make PROFIT - just to let you know," skriver han. På bloggen beskriver han, hvordan han selv havde en avisrute som 14-årig. Han skriver også, at er glad for at Nyhedsavisen ikke bare er en omgang Reuters-ripoff, men i stedet er "rigtigt papir", forstået på den måde, at der er tale om selvstændig journalistisk produktion. Han løfter også sløret for, at avisen vil forsøge at blive den fortrukne avis for alle aldersgrupper. Der skal altså ikke satses så hårdt på trafikaviserne, men i stedet vil Nyhedsavisen forsøge at nå ud til et bredere udsnit af befolkningen, end den yngre gruppe som for eksempel bruger metroen i København. Læs hele Morten Lunds blog her: http://mortenlund.wordpress.com/

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også