TV 2 vil styrke hovedkanalen

Efter flere seerflops vil TV 2 nu styrke moderkanalen for at stoppe sivning af seere til konkurrerende kommercielle kanaler.
MediaWatch
Efter flere seerflops vil TV 2 nu styrke moderkanelen for at stoppe sivning af seere til konkurrerende kommercielle kanaler. TV 2 har tabt 1,7 procent af den kommercielle share det seneste år. Samtidig oplever blandt andet Viasat en stigning i den kommercielle andel af tv-forbruget, skriver Berlingske Tidende. TV 2 er meget opmærksomme på udviklingen, fortæller TV 2's administrerende direktør, Merete Eldrup. "Det er ikke alvorligt, men det er vigtigt," siger hun til avisen og oplyser, at TV 2 henter mere end 50 procent af sine reklameindtægter på hovedkanalen. Hun understreger, at TV 2 har fokus på hovedkanalen og har sat en række initiativer i søen, der skal fastholde kanalens seere. Ifølge programdirektør Palle Strøm skal TV 2 i fremtiden være 'Danmarks største fællesskab', hvor programmer som 'Vild med dans' og 'Operation X' erfaringsmæssigt er gode til at samle danskerne om skærmene.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også