TV 2 vil styrke hovedkanalen
Efter flere seerflops vil TV 2 nu styrke moderkanalen for at stoppe sivning af seere til konkurrerende kommercielle kanaler.
MediaWatch
Efter flere seerflops vil TV 2 nu styrke moderkanelen for at stoppe sivning af seere til konkurrerende kommercielle kanaler. TV 2 har tabt 1,7 procent af den kommercielle share det seneste år. Samtidig oplever blandt andet Viasat en stigning i den kommercielle andel af tv-forbruget, skriver Berlingske Tidende. TV 2 er meget opmærksomme på udviklingen, fortæller TV 2's administrerende direktør, Merete Eldrup. "Det er ikke alvorligt, men det er vigtigt," siger hun til avisen og oplyser, at TV 2 henter mere end 50 procent af sine reklameindtægter på hovedkanalen. Hun understreger, at TV 2 har fokus på hovedkanalen og har sat en række initiativer i søen, der skal fastholde kanalens seere. Ifølge programdirektør Palle Strøm skal TV 2 i fremtiden være 'Danmarks største fællesskab', hvor programmer som 'Vild med dans' og 'Operation X' erfaringsmæssigt er gode til at samle danskerne om skærmene.