TV 2 direktør: Negativ presse

Merete Eldrup er allerede lidt træt af avisernes unuancerede spekulationer og sortsyn om TV 2s udvikling.
MediaWatch

Merete Eldrup er allerede lidt træt af avisernes unuancerede spekulationer og sortsyn om TV 2s udvikling.

"Avisoverskrifter om "tomgang" eller "stil-stand" på TV 2 har ingen bund i virkeligheden. Direktionen og den nye bestyrelse for TV 2 mødes i januar for at vurdere den overordnede strategi, men alt tyder på, at TV 2 også i 2008 være kendetegnet af nye aktiviteter samtidig med, at vi over nogle måneder konsoliderer de seneste aktiviteter, siger Merete Eldrup i et interview med TV 2|medienyt.

Merete Eldrup siger, at den tredelte hovedstrategi for TV 2 ligger fast:


1) TV 2s hovedkanal skal styrkes og fastholde positionen som det største og mest samlende medie i Danmark. Det vil medføre flere ressourcer til kanalen.
2) Der skal igangsættes flere brugerfinansierede kanaler, og indtægterne herfra skal være med til at reducere TV 2-koncernens høje afhængighed af tv-reklamemarkedet.
3) Styrkelse af interaktive medier.

"Jeg ved godt, at der står i "Grundbog for adm. direktører", at man inden for 100 dage skal igangsætte en stor strategiproces. Men i lyset af de mange omlægninger, som TV 2 medarbejdere har været igennem i de seneste to år, holder vi os i første omgang til den besluttede hovedstrategi, siger Merete Eldrup.

Der har ikke været plads til nuancer i avisoverskrifterne, når det handler om TV 2 Radio. Senest har aviser antydet, at der "falder dom" over TV 2 Radio om tre måneder, og at en snarlig lukning af radioen kan være på vej. Men det er ikke, hvad Merete Eldrup har sagt.

TV 2 Radio har brug for en langsigtet og realistisk plan, som viser, at udgifter og indtægter efter en periode kan komme til at hænge sammen. Og når hun siger langsigtet, mener hun hverken tre måneder eller seks måneder.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også