DR1 mister sharepoint til TV 2

Otte sharepoint skilte DR1 fra TV 2 i sidste uge. I uge 47, hvor 'Forbrydelsen' endnu trak seerne til skærmen, var det kun tre sharepoint der adskilte DR1 og TV 2's hovedkanal.
MediaWatch
Otte sharepoint skilte DR1 fra TV 2 i sidste uge. I uge 47, hvor 'Forbrydelsen' endnu trak seerne til skærmen, var det kun tre sharepoint der adskilte DR1 og TV 2's hovedkanal. I sidste uge blev det skel dramatisk øget, idet TV 2's hovedkanal øgede sin share med to point til 32, mens DR1 mistede tre sharepoint og faldt til 24. Tallene er stort set uændret, når det gælder DR2 og TV 2's øvrige kanaler. Det gælder også SBS-kanalerne Kanal 4 og Kanal 5 samt MTG-ejede TV 3 og TV 3+, sidstnævnte går dog et sharepoint frem til fire, sammenlignet med forrige uge. TV 2's julekalender har indtil videre trukket flest seere og er TV 2's mest sete program med lidt over en million seere. Dermed slår den DR 1's mest populære program 'Hammerslag', der havde ca. 900.000 seere. DR 2's julekalender ’Yallahrup Færgeby’ blev sidste uges mest sete program på kanalen med ca. 200.000 seere. Programmerne på DR1 og TV 2 deles ligeligt om pladserne på listen over ugens 20 mest sete programmer med nøjagtig ti programmer hver. Dog med et højere antal samlede sharepoint til TV 2.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også