DR og TV 2 mister attraktive seere

MediaWatch

De højtuddannede svigter hovedkanalerne i den bedste sendetid. TV 2 har samtidig problemer med de højtlønnede seere. Magasinet Limited Edition har fået mediabureauet Mediabroker til at regne på tallene for udviklingen blandt attraktive seer-grupper fra 2002 og frem til i dag. Undersøgelsen viser, at DR1 kun har 70 procent af sine højt uddannede seere i den bedste sendetid tilbage i dag i forhold til 2002 – mens 82 procent af TV 2s højt uddannede seere stadig er at finde blandt kanalens seere. Især TV 2 svigtes af de højtlønnede seere. I dag har TV 2 nemlig kun 63 procent af de højtlønnede tilbage i forhold til 2002 – mens andelen af højtlønnede seere hos DR1 er konstant i perioden. TV-direktør fra mediebureauet Carat, Mikael Ostenfeld, mener dog ikke, at det vil få den store betydning, at de attraktive seergrupper kigger mindre på DR1 og TV 2. "Ja, de højtuddannede ser mindre DR1 og TV 2, men resten af befolkningen ser endnu mindre, så man kan sige, at koncentrationen er højere," siger han til Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også