TV 2s forlag indbragt for konkurrencestyrelsen

MediaWatch

Brancheorganisationen Forlæggerforeningen har besluttet sig for at indklage TV 2 Forlag til konkurrencestyrelsen. De danske forlag mener, at TV 2 med en kampagne for Kofi Annans selvbiografi gik langt over stregen med hensyn til annoncering på mediehusets tv-kanaler. TV 2 Forlag fastholder, at biografien blev en succes med en omsætning på 1,2 millioner kroner – men ifølge tal fra Gallups Adfacts kostede kampagnen omkring 1,5 millioner kroner. Det skriver Børsen. De danske forlag vil derfor gerne have undersøgt, hvordan økonomien mellem TV 2 og forlaget præcist hænger sammen. TV 2 er tidligere blevet frikendt i en sag om krydssubsidiering mellem tv og online, og stationen har siden mistet sit direkte statstilskud. Men det betyder dog ikke, at tv-stationen automatisk vil vinde sagen. Flere mener nemlig, at kanalens brug af det analoge sendenet uden om almindelige markedsvilkår giver en særstilling på det danske mediemarked.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også