Netannoncering vokser voldsomt

MediaWatch

2,4 milliard kroner. Så mange penge vil der blive spenderet på annoncer på internettet i år, idet væksten er fordoblet. Et af de største vækstområder er bannerannoncer. De er vokset med hele 58 procent, når man sammenligner 1. halvår sidste år med dette års første seks måneder, skriver markedsforing.dk. Halvårsstatistikken over internetmediernes annonceomsætning, som bliver opgjort af Foreningen af Danske InternetMedier (FDIM), viser, at netmedierne når en årsomsætning på 2,4 milliard kroner i 2007. Og omsætningen for bannerannoncering og markedspladser når til sammen op på 909 millioner kroner. Hertil kommer blandt andet søgeordsannoncering, som FDIM kun opgør på årsbasis. "For hver dag der går, tager vi en ny bid af annoncemarkedet. Der er aldrig blevet brugt så mange kroner til netannoncering før. Med mindre den økonomiske udvikling i Danmark skifter markant, tør jeg godt spå, at vi i 2007 når op omkring 2,4 milliard, når vi gør hele markedet op, siger Christian Peytz, formand for FDIM, til markedsforing.dk. Netannonceringen lå sidste år på en omsætning på 1,8 milliard kroner, og væksten i 2007 skønnes derfor at blive mere end 30 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også