Nokia vil levere reklamer

MediaWatch

At der er penge i reklamer, har Nokia indset for længst. Nu har de opkøbt selskabet Enpocket, som satser på systemer til mobilannoncering. En rapport fra Kelsey Group viser, at annoncering på mobilen vil stige voldsomt de næste par år. I USA alene vil der i år blive solgt for godt 33 millioner dollars mobil-annoncer. De næste fem år vil markedet stige til hele 1,4 milliarder dollar, hvilket svarer til omkring 8 milliarder kroner. Det skriver Mobil.nu. Og det er altså det lukrative marked Nokia nu vil ind på. Enpocket udvikler netop platforme til at sende annoncer ud på mobiltelefoner. Fordelen med mobilannoncer er, at selskaberne kan se, hvor kunderne befinder sig, så de kan sende annoncer ud, som passer til det område, hvor kunderne befinder sig.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også