Utraditionel lancering af ny Vinterberg-film

MediaWatch

Fredag har Thomas Vinterbergs nye film "En mand kommer hjem" premiere, og han henvender sig i en utraditionel reklamekampagne til publikum. "Det ligner næsten den klassiske amerikanske hvervekampagne, hvor Uncle Sam med gedebukkeskægget vil rekruttere lige netop dig til den amerikanske hær, men er såmænd bare en opfordring til at klikke ind på traileren til Thomas Vinterbergs nye film," skriver ibyen.dk. Dette forsøg på direkte, personlig kontakt er en utraditionel lancering af en ny dansk spillefilm, men det er ikke kun en uortodoks kampagne, men en annonce med et dobbelt budskab. Ifølge Politikens anmelder Kim Skotte kunne der næsten have stået: "Kære danske biografgænger. Efter at have lavet to underlige film på engelsk, som ikke særlig mange af jer gad se, har jeg nu for første gang siden 'Festen' lavet en rigtig dansk film på dansk. Den hedder 'En mand kommer hjem', og det er nemlig lige, hvad jeg gør." Temaerne i filmen er nemlig genkendelige fra Thomas Vinterbergs tidlige danske film, der alle handler om forholdet mellem børn og voksne. I Vinterbergs "En mand kommer hjem" medvirker blandt andre skuespillerne Thomas Bo Larsen, Karen-Lise Mynster og Paw Henriksen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også