Signalet er klart: Eb.dk går i tv-branchen

MediaWatch

Eb.dk kunne nok vokse sig til det mest brugte mediesite, men målet er snarere at øge indtjeningen på den succes, der er skabt. Ekstra Bladets nye chefredaktør, Poul Madsen, satser ikke overraskende på online. Han har også læst på tallene og set, at Ekstra Bladets oplag nu er krøbet under 100.000 eksemplarer. Han erkender, at oplaget viger på alle betalingsaviser, og derfor skal Ekstra Bladet som mediehus holde brugerne til sig ved at tilbyde mere webindhold. Den journalistik, som Ekstta Bladet er kendt for, skal ud og virke på andre platforme. Poul Madsen vil ikke overfor MediaWatch give et konkret tal på, hvor mange brugere eb.dk bør have. Men han bekræfter, at der er ambitioner om flere end de aktuelle 1,2 mio. Tanken om at eb.dk kunne blive Danmarks mest brugte mediesite, foran Dr.dk og tv2.dk, er ikke fremmed. "Ja, for det har eb.dk været i enkeltuger, og det vil vi gerne være igen, men det er ikke et mål i sig selv. Målet er først og fremmest at øge indtjeningen," siger den nye chefredaktør til MediaWatch. For at eb.dks brugerantal kan vokse yderligere, vil der først og fremmest blive satset på mere tv, og især på brugerskabt tv i alle former, oplyser Poul Madsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også