2007: TV 2 over markedet; TV3 og SBS under
Tv-markedet står med en ny svær efterspørgselssituation, hvor kun TV 2s mediemuskler kan begrænse skaden. PHD estimerer overfor MediaWatch, at tv-reklameomsætningen voksede med ca. seks procent i første halvår. Bureauet vurderer, at seks procent også bliver vækstraten for hele 2007. "Vi må konstatere, at der er sket et reelt skred i interessen for tv," siger direktør Morten Kristensen, PHD, til MediaWatch. Der er ingen af tv-selskaberne, der har grund til at juble, men TV 2-gruppen synes dog at klare sig bedst set i lyset af lavvæksten. TV 2-gruppen har trukket på al mediemuskelkraft og formår at levere en seks-syv procents vækst i første halvår. PHD estimerer, at TV 2-kanalerne kan levere en vækst på syv-otte procent i hele 2007, hvilket er et par procentpoint over markedsvæksten. Ikke prangende i forhold til målsætningen, men dog bedre, markedsudviklingen taget i betragtning. Til gengæld må TV3-gruppen og SBS-gruppen ned under markedsvæksten. Det vil sige en vækst på fire-fem procent, spår PHD. Morten Kristensen hæfter sig ved, at der ikke har været meldt udsolgt på TV 2 én eneste gang i år. "TV 2s incitament til at få alle platforme i spil er større end nogen sinde," lyder et godt råd fra PHD.