Ny fortolkning af Rudolphs konflikt med TV 2 Radio

MediaWatch

Det var hverken krukkethed eller enorme lønkrav, der var skyld i Andrea Elisabeth Rudolphs afsked med TV 2 Radio, afslører Lasse Rimmer. Rimmer, der er vært på Radio 100 FM, skriver på sin hjemmeside, at Lars Daneskov vendte tilbage til TV 2 Radio efter sin sygemelding pga. stress og krævede at få formiddagen. "I løbet af foråret gik Lars Daneskov, radiovært på TV 2 Radio, omkuld med stress. Daneskov har børn, og hvis man laver eftermiddagsradio, så er man i praksis væk, når børnene er hjemme. Så da han kom tilbage til jobbet efter sin sygemelding, gik der ikke længe, før han slog i bordet og gav radioen et ultimatum. Enten fik han formiddagen, eller også gik han," skriver Lasse Rimmer. Problemet var, at TV 2 Radio havde en håndfast aftale med Andrea Elisabeth Rudolph om, at formiddagsvagten var hendes - da hun har en datter på et år, der skal begynde i vuggestue. "Hun havde præcis de samme grunde til at ønske sig arbejde om formiddagen som Daneskov. Hun havde bare gennemskuet det først, og så indgået en aftale med TV 2 om, at hun ikke pludselig kunne høres på DR efter sin barsel," hedder det på Rimmers hjemmeside. "TV 2 gav hende noget under halv aftalt løn under hendes barsel for en forhåndsaftale med dem om, at hun efter barslen ville blive formiddagsvært på TV 2 Radio. Og så var alt i skønneste orden. Altså, indtil Daneskov opdagede, at hans familie behøvede ham, og ledelsen gav efter for hans krav," skriver Rimmer. Derefter blev Andrea Elisabeth Rudolph tilbudt morgenfladen, men det var hun ikke interesseret i, fortæller Rimmer. "Hvad siger Andrea? Nej tak. Hvis det ikke kan blive formiddagsradio, så kan det ikke blive overhovedet. Det havde hun aldrig lagt skjul på. Og således gik det til, at Andrea aldrig blev vært på TV 2 Radio," lyder det. Over for B.T. afviser Lars Daneskov pure Lasse Rimmers historie. "Jeg gider ikke være fedtet ind i konspirationsteorier, og at jeg skulle have stillet et ultimatum er for langt ude," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også