TV 2: Unge svigter ikke tv

MediaWatch

Jan Duckert fejlbedømmer tv-mediets sundhedstilstand, når han påstår, at tv ikke længere kan nå de unge forbrugere, mener TV 2. Medstifter og adm. direktør i PeopleGroup og Wibroe, Duckert & Partners, Jan Duckert, afventer, at reklamebranchen for alvor skruer ned for de klassiske medier og op for de nye. Han konstaterer, at man ikke kan ramme unge mennesker med tv-reklamer. De skal findes ad andre kanaler. Hvad er det for kanaler, og hvordan værdisætter man dem korrekt - det er udfordringen, lyder det fra Jan Duckert. Den udlægning skaber panderynker i TV 2s analyseafdeling, der langt fra er begejstret for den slags udmeldinger fra en så prominent reklamepersonlighed. Når TV 2 kigger på data fra 1. halvår 2007, afsløres det, at de unge i gennemsnit har set 149 minutter tv om dagen, eller næsten 2 ½ times tv om dagen. Og dette forbrug har ligget stabilt de sidste 3-4 år. "Der er intet, der tyder på, at et øget forbrug af nye medier sker på bekostning af traditionelle hos de unge – tværtimod. Vores analyser viser, at de unges stigende forbrug af internettet og nye teknologier blot stimulerer det samlede medieforbrug," siger analysedirektør Majbritt Krogh, TV 2, til MediaWatch. Majbritt Krogh henviser endvidere til viden om mediernes beskaffenhed. Det faktum at forskellige medier har forskellige styrker og betjener forskellige behov. En af tv’s unikke egenskaber er at dække behovet for afslapning. Dette behov forsvinder ikke, fordi der kommer nye teknologier til.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også