Globalt annoncemarked vokser også i 2008

MediaWatch

Det globale annoncemarked stiger i år med seks procent - og væksten tager til i 2008, viser en rapport fra GroupM. GroupM bureauet MindShare skriver, at Asien trækker det store læs, men også de nye EU-lande har skyhøje vækstrater. USA og de "gamle" EU-lande ligger også bagerst i feltet, viser rapporten 'This Year - Next Year' ifølge Business.dk. I 2008 stiger væksten på annoncemarkedet til syv procent, forudsiger rapporten, der ser på udviklingen på traditionelle områder som PR, Market Research, Direct & Specialst, PR og Sponsorship. I USA vokser markedet med tre pct. i år og fire til næste år, mens det "gamle" EU ligger bagerst i feltet med fire pct. i år og til næste år. Rusland og de nye EU-lande oplever vækstrater på 19 pct. i år og 17 pct. til næste år. De højeste vækstrater finder man i Asien, der forøger verdens totale reklamevækst med 30 procent i år og 38 pct. til næste år - her spiller ikke mindst OL meget ind. TV står for den største vækst mediemæssigt med 47 pct. i år og 52 pct. til næste år. Internettet er dog fortsat det medie med de højeste vækstrater på omkring 50 pct. i 2007.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også