Bureau: TV 2 får problemer med reklameindtægter

MediaWatch

TV 2 har ikke levet op til deres egne målsætninger for reklameindtægter. Det er usundt, mener PHD direktør. TV 2 havde regnet med en vækst på reklameområdet på 12 procent, men stigningen blev kun på 7 procent. Det hænger blandt andet sammen med den faldende interesse for at reklamere i tv, siger flere branchefolk til Nyhedsavisen. ''Det er en usund tendens for TV 2, hvis reklameindtægterne på moderkanalen ikke lever op til forventningerne,'' erklærer Morten Kristensen, der er direktør i mediebureauet PHD. Han mener, at udviklingen på reklamemarkedet bør give TV 2s ledelse stof til eftertanke. ''Det er deres kerneområde, og de er pressede, for jeg er overbevist om, at tendensen fortsætter,'' siger Morten Kristensen. TV 2 satser på, at tjene de tabte reklameindtægter ind på stationens nye platforme. Men TV 2 News og Sport har endnu ikke vist, at de kan klare udfordringen. Og når det kommer til internetdelen tv2.dk og den omblæste TV 2 Radio, er muligheden for at tjene penge på reklamemarkedet klart mindre. ''Man kan slet ikke sammenligne markedet for tv-reklamer med markedet for radio og internetannoncer. Det er to helt forskellige størrelser,'' siger Morten Kristensen. TV 2s konstituerede direktør Anders Kronborg regner dog stadig med, at stationen holder sin økonomiske målsætning frem mod halvårsregnskabet, der offentliggøres 31. august.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også